Mengapa Harus Nabi Isa a.s Yang Harus Membunuh Dajjal? Ini Jawabannya!!!

Mengapa Harus Nabi Isa a.s Yang Harus Membunuh Dajjal? Ini Jawabannya!!!




Assalaamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Alhamdulillah, kali ini admin akan membagikan informasi penting yang wajib ummat islam tahu, artikel itu adalah Mengapa Harus Nabi Isa a.s Yang Harus Membunuh Dajjal? Ini Jawabannya!! . Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya.

#Begini kisahnya..... Jika hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal... Kenapa Allah memilih Nabi Isa..?
#Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib... Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW... Oleh kerana tahu kelebihan jadi umat Nabi Muhammad jadi baginda berdoa serta bermohon kepada Allah agar diperkenankan untuk jadi sebahagian umat Muhammad..

#Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan.. Sebab itu baginda diturunkan jika hampir kiamat kelak... Seperti yang diketahui, saat Nabi Isa diangkat ke langit dulu, baginda masih bujang serta belum berkahwin.

#Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda bakal memerintah di dunia ini sehingga 40 th... serta baginda akan Allah temukan jodoh, di beri peluang berkahwin serta berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, jadi baginda akan diwafatkan.. Dikatakan jasad baginda bakal dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab... Begitu kisahnya..
Sekian informasi yang saya berikan , mudah-mudahan bermanfaat bagi kalian semua.

Wassalaamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Komentar

  1. Ternyata itu alasannya. Orang Islam wajib tau nih.

    BalasHapus
  2. artikel islaminya manctap.. Gan.. Kalau berkenan kunjung blog sy, atau jg bsa follow

    BalasHapus
  3. Baru tau ane gan. Thanks info nya bermanfaat :)

    BalasHapus
  4. Jadi tambah wawasan ni....

    BalasHapus
  5. @Eko Saputra,
    Nah kalo mas eko komentarnya agak nyambung

    BalasHapus

Posting Komentar

Postingan Populer